Inzerce nemovitosti: Jak zaujmout v množství nabídek?

Inzerce nemovitosti: Jak zaujmout v množství nabídek?

Rozhodli jste se prodat či pronajmout nemovitost, ale tápete v tom, kde a jak ji potenciálním zájemcům nabídnout? V našem článku se dozvíte, co budete pro úspěšnou inzerci nemovitosti potřebovat.  

Prodávate nemovitost?
Získejte až o 10% vyšší cenu

Nechte si od nás doporučit ověřeného makléře, opravodovného specialistu v oboru,
s nejlepší nabídkou v dané lokalitě.

Jakou nemovitost prodáváte?

Byt
Dům
Pozemek
Jiné

Vybíráme z 11 737 realitních makléřů z celé ČR. Doporučíme vám pouze ty kvalitní,
s nejlepší nabídkou v dané lokalitě. Finální volba je čiste na vás.
Naše srovnání je nezávazné a zdarma.

S realitkou nebo svépomocí?

Hned na začátku si musíte ujasnit, zda chcete pro prodej nemovitosti využít služeb realitního makléře. O tom, jaké výhody s sebou prodej prostřednictvím makléře přináší, jsme již psali v našem článku. Díky makléři ušetříte nejen čas, ale i peníze, protože schopný makléř vám vždy vyjedná lepší prodejní cenu.  

Jak je to možné? Kromě vyjednávacích schopností a perfektní orientace na realitním trhu vám k nejlepší možné ceně pomůže i díky svým znalostem a schopnostem v oblasti realitního marketingu. Dobrá prezentace zvyšuje hodnotu nemovitosti až o 6 %, což v případě bytu v hodnotě 5,000,000 Kč činí neuvěřitelných 300,000 Kč.

A to není vše. Tím, že makléř bude vaši nemovitost inzerovat na vhodných portálech, významně zkrátí dobu čekání na úspěšný prodej. Většina samoprodejců inzeruje na webech jako Bezrealitky.cz nebo Bazoš.cz. Ty mají ale oproti jiným serverům mnohem nižší dosah. Největší tuzemský realitní portál Sreality.cz navštíví podle nezávislého webu Netmonitor.cz denně 5-6x více zájemců než portál Bezrealitky.cz. Většina samoprodejců na Sreality.cz ale kvůli ceně vůbec neinzeruje. Jestli bude makléř inzerovat na zhruba 5 největších portálech, je pravděpodobnost rychlého a úspěšného prodeje více než 10krát vyšší, než v případě inzerování svépomocí na Bezrealitky.cz.

V případě inzerce pronájmu bytu je situace naprosto stejná. Makléř vám pomůže s vytvořením kvalitního a poutavého inzerátu, a navíc mu zajistí mnohem větší dosah, než zvládnete svépomocí.

Jak vytvořit atraktivní inzerát

Jestli jste se i přes výhody prodeje s realitním makléřem rozhodli prodat svou nemovitost svépomocí, přinášíme vám několik tipů, které vám prodej nejen usnadní, ale i významně zvýší prodejní cenu.

  • Vykliďte nemovitost

Prvním krokem je samotná příprava nemovitosti. Ještě před zpracováním prezentačních materiálů nemovitost vykliďte, zbavte osobních věcí a starého nábytku, ideálně opravte drobné vady a vymalujte.

Tím, že vyklidíte přebytečné věci a nábytek, byt odosobníte, takže si zájemci budou moct lépe v bytě představit sebe sama. Navíc tím prostor opticky zvětšíte. 

  • Home staging

Home staging je dnes již téměř nezbytnou součástí přípravy nemovitosti k prodeji. Jde o drobné i větší úpravy nemovitosti, které slouží k jejímu zatraktivnění. Cílem je pomocí vhodného aranžování nábytku a dekorací vytvořit dojem prostorné, vzdušné a příjemné nemovitosti.

Ideální je místnost vymalovaná na bílo, se základním nábytkem a několika univerzálními dekoracemi. Vyhněte se naopak přebytku nábytku a osobních věcí, ale i extravagantnějším barvám či výrazným výzdobám.

Podrobněji jsme o home stagingu psali zde.

Bílá barva je základem úspěšného home stagingu.

Bílá barva je základem úspěšného home stagingu. 

  • Profesionální fotky prodávají

Podle statistik je nejdůležitějším materiálem každého inzerátu fotodokumentace. Na inzeráty s profesionálními fotkami klikne v průměru až dvojnásobek zájemců. Fotografie by měly být především dostatečně světlé a ve vysokém rozlišení.

Důležitým vizuálním prvkem je i půdorys s označením jednotlivých místností a jejich výměry. Ten si můžete jednoduše vytvořit v grafickém programu.

  • Napište poutavý text

Ujasněte si, koho pravděpodobně vaše nabídka zaujme. Rodinný domek na periferii či 3+1 v paneláku je klasické bydlení pro mladé rodinky. Extravagantní penthouse v centru města bude vyhledávat náročná movitá klientela, garsonku v trendy čtvrtích naopak aktivní singles. V textu se proto snažte upoutat svoji cílovku a zdůraznit to, co právě jim nemovitost a daná lokalita nabízí.

Mladé rodiny jistě bude zajímat blízkost škol a školek, samoobsluh a parků. Movitější klientela si potrpí na soukromí a například také na dobrém parkování, i pro více vozů. Aktivní singles nalákáte na kulturu, noční život či dobrou dopravní dostupnost.

Kromě zdůraznění benefitů nezapomeňte i na praktické informace, bez nichž se zájemce ve vaší nabídce nezorientuje. Na jaké údaje nezapomenout? Samozřejmostí je uvedení typu vlastnictví, rozlohy a dispozice, orientace bytu, patra a možnosti využití výtahu. Nezapomeňte také na seznam všech sítí, a na způsob vytápění a ohřevu vody, což jsou důležité údaje pro výpočet měsíčních nákladů na bydlení. Vždy také uveďte, zda je nemovitost po rekonstrukci, případně kdy rekonstrukce proběhla, jaké je vybavení bytu a stav společných prostor. Pokud má nemovitost věcné břemeno či právní vadu, uveďte tuto skutečnost v inzerátu také.

Ujasněte si, koho může právě vaše nemovitost zaujmout.

Ujasněte si, koho může právě vaše nemovitost zaujmout. 

  • Zvažte moderní způsoby prezentace

V dnešní době se mnohdy lidé již nespokojí s běžným způsobem prezentace. Obzvlášť pakliže hledají nemovitost ve vzdálenějším městě, potřebují si o ní udělat reálnou představu. Moderní technologie umožňují vytvořit tzv. virtuální prohlídky, díky kterým si zájemce může o nemovitosti udělat mnohem hmatatelnější představu.    

Kromě toho vám virtuální prohlídky významně ušetří čas, který byste strávili reálnými prohlídkami. Tímto způsobem se totiž vyfiltrují již opravdu vážní zájemci. 

Pro vytvoření virtuální prohlídky si stačí najmout specialistu, který realizuje tzv. 3D skeny nemovitostí. Výsledkem je kromě virtuální prohlídky celého interiéru a exteriéru i plánek nemovitosti. Největší inzertní portály již tyto technologie podporují a vložení virtuální prohlídky umožňují.

Kde inzerovat nemovitost

Posledním krokem jsou vhodně zvolené inzertní kanály. Tím vůbec nejčastějším jsou online servery, kterých je v ČR hned několik a které v součtu pokrývají téměř celý zdejší realitní trh. Za ty nejnavštěvovanější si ale logicky připlatíte. V drtivé většině případů vám inzerce na realitních portálech postačí.

Existuje i několik dalších způsobů prezentace nemovitosti, které lze doporučit pouze v konkrétních případech. Jestli například prodáváte v menším městě či na venkově, zkuste i inzerci v lokálních novinách. Jde o levnou formu inzerce, která se dostane ke správným lidem. V případě prodeje nemovitosti u rušnější komunikace je dobrým způsobem i pověšení banneru na plot či z okna. Jestli prodáváte luxusní či jinak specifickou nemovitost, můžete zkusit inzerci na sociálních sítích se správným cílením.

Publikováno: 7.8.2020

Poslední aktualizace: 7.8.2020

Téma: Prodej nemovitosti Realitní makléř Realitní kancelář

Související články

Postup při prodeji nemovitosti zatížené hypotékou

Téma: Prodej nemovitosti Hypoteční úvěr FAQ

Prodávat nemovitost zatíženou hypotékou není v dnešní době už nic zvláštního. Je však důležité si uvědomit několik věcí a podle toho při prodeji i postupovat. Jaké to jsou?

Přečíst článek

Koupě či prodej nemovitosti bez realitky? Jde to! Ale je to složitější.

Téma: Prodej nemovitosti

Prodej, nebo naopak koupě nemovitosti bez pomocí realitní kanceláře není v dnešní době ničím neobvyklým, avšak v obou případech je nutné být vždy obezřetný, dobře informovaný a na vše připravený. Rovněž se vyplácí vyhnout se zbytečně ukvapeným rozhodnutím

Přečíst článek

Mohli jste nás vidět
v těchto médiích