Home staging jako cesta k výhodnému prodeji nemovitosti

Home staging jako cesta k výhodnému prodeji nemovitosti

Prodej bytu či domu se může zdát velmi jednoduchý. Nafotíte nemovitost, napíšete o ní pár slov, vyvěsíte na správné portály a čekáte. Co když je ale čekání nekonečné?

Největším rizikem při prodeji nemovitosti na vlastní pěst je dlouhé čekání na kupce a následné přistoupení na nevýhodné podmínky a nižší cenu. Protože za další čekání už to přece nestojí, s prodejem nakonec souhlasíme.

Pouhé čekání vám totiž nenavrhne ani kvalitní makléř. V takové chvíli je třeba začít se pídit po důvodech, které odrazují potenciální kupce. Velmi častou příčinou je špatná prezentace nemovitosti.

Řešením takové situace může být vhodný home staging, který dokáže nemovitost udělat více atraktivní a oslovit tak větší počet potenciálních zájemců.

Prodávate nemovitost?
Získejte až o 10% vyšší cenu

Nechte si od nás doporučit ověřeného makléře, opravodovného specialistu v oboru,
s nejlepší nabídkou v dané lokalitě.

Jakou nemovitost prodáváte?

Byt
Dům
Pozemek
Jiné

Vybíráme z 11 737 realitních makléřů z celé ČR. Doporučíme vám pouze ty kvalitní,
s nejlepší nabídkou v dané lokalitě. Finální volba je čiste na vás.
Naše srovnání je nezávazné a zdarma.

Co je to home staging

Home staging [houm stejdžing] doslova znamená aranžování domova. Pomocí určitých pravidel esteticky připravujete byt či dům na focení, případně na prohlídky se zájemci.

Cílem home stagingu není rozsáhlá a nákladná rekonstrukce nebo zakrývání vad. Jde často pouze o jednoduché úkony, jako jsou úklid, aranžování dekorací a nábytku, které se v bytě už nachází. Výsledkem je pak sladěná, čistá, vzdušná nemovitost, která vypadá jako z katalogu.

Home Staging je v první řadě o „odosobnění“ dané nemovitosti. O drobných detailech, někdy ale i o kompletním vybavení nemovitosti. Jde o to, aby na případné zájemce nemovitost působila co nejlépe, aby si dokázal v ní představit sám sebe a říct – tak tady chci žít,” vysvětluje makléř Michal Hrubý z Ostravy.

Home staging často není o rozsáhlé rekonstrukci, ale o správné úpravě vzhledu nemovitosti. Zdroj: sellafurniture.com

I drobnosti dělají zázraky

Obvyklou obavou prodávajících je, že do takové úpravy nemovitosti budou muset vložit desetitisícové investice. Každá investice je samozřejmě rozumná jen do výše její návratnosti. Takové obavy ale nejsou podle specialistky na home staging Mirky Došlé na místě: “Z mé zkušenosti neznám případ, kdy by se investice nevyplatila.

Není tedy nutné celý byt či dům předělat, skutečně stačí detaily – natření starých radiátorů či zárubní, opravy prasklin ve zdech. Zázraky také umí prosté vymalování nebo renovace dřevěného obložení či podlahy.

Výmalbu doporučujeme zejména v místnostech s barevnými zdmi. Nezapomínejte, že každý člověk má jiný vkus, proto je bílá sázkou na jistotu.

Při home stagingu se snažte trefit do vkusu co největšímu okruhu lidí. Zdroj: sellafurniture.com

Zařízená místnost prodává lépe

Lidé nehledají nemovitost, hledají místo na bydlení. Domov, kde se budou cítit dobře. To je jeden z hlavních parametrů, kterým se kupující řídí a vy byste jej měli mít stále na paměti.

Přesně toto totiž prodáváte – dojem příjemného domova. Kupující si musí dokázat vytvořit v hlavě představu, jak se v dané nemovitosti žije, například támhle se bude dobře sedět s přáteli, tady se bude vyjímat sbírka kabelek.

Ne každý má však dar představivosti. Takový člověk, když vidí prázdný byt, žádné možnosti nevidí. Nemovitost v něm žádný dojem nezanechá. Právě proto byste měli myslet na vybavení i v bytech, kde žádné aktuálně nemáte.

Samozřejmě vám tím neradíme, abyste vyrazili na nákupy a byt či dům vybavili, přestože jej chcete nabízet prázdný. Ti nejlepší odborníci na home staging vám dokážou nejen nemovitost správně naaranžovat, ale také zapůjčit vybavení na nafocení a po dobu prohlídek.

Zařízená místnost podpoří představivost kupujících. Zdroj: sellafurniture.com

Bez kvalitních fotografií se neobejdete

Fotografie i prohlídky jsou pro prodej nemovitosti velmi důležité. Fotografiemi děláte první dojem (a nezapomínejte, že právě ten nelze udělat dvakrát!) a úkolem prohlídek je potvrdit, že fotografie nelhaly.

Kvalitní fotografie jsou tak základem zájmu o vaši nemovitost. Jak tedy nafotit nemovitost, abyste udělali ten nejlepší první dojem?

  1. Místnost velmi pečlivě ukliďte a zbavte všech osobních věcí, jako jsou fotografie, hračky aj.
  2. Interiéry nemovitosti foťte širokoúhlým objektivem, budou tak působit přirozeně.
  3. Nesnažte se vše zachytit na jedné fotografii, raději jich pořiďte více.
  4. Nemiřte objektivem přímo na stěny, ale spíše do rohů místností. Při focení se vyhýbejte příliš členitým plochám.
  5. Foťte vždy za dobrých světelných podmínek – ve dne, s roztaženými žaluziemi a otevřenými dveřmi. Zároveň rozsviťte i umělé osvětlení. Rozmazané nebo tmavé fotografie určitě k inzerátu nepatří.